lördag, mars 21

Jag grät när jag hörde låten igen. För mig är det den finaste finaste låten i hela vär lden. Roy Orbinson som sjunger She is a mystery skriven av Bono. Den gör att så ofantligt många vackra minnen bubblar upp inom mig. Sol, semester, min pappa då han var ung och stark, hela familjen som bilar ner till Frankrike, min mamma som ler mot mig, jag känner sann lycka, jag har all tid i världen, jag tror ännu inte att världen jag lever i också kan vara grym, jag har fortfarande barnasinnet kvar, vi sjunger, jag och syster leker med barbie i baksätet på den gamla gula audin, vi skrattar mycket, vi lyssnar på Roy Orbinson på repeat i bilen, vi är barfota och brunbrända, vi läser serier och dricker apelsinläsk. Ofta önskar jag mig tillbaka till denna tid. Den var pur och vacker.

Inga kommentarer:

 
gästbok och besöksräknare